Monday, June 25, 2012

New Life , New Spirit





Dear friends, stalker, readers, enemies , crushes , aunties , mummies ,  (apa aku merapu ? )  First of all , like usual " Assalamualaikum n hello "   Macam aku cakap dekat facebook haritu, I'll be away for 3 days and please pray for me if I'm not around anymore . But, Alhamdulillah , aku still bernafas dan boleh merapu . Sepanjang minggu lepas, aku rasa aku banyak buat orang marah, sakit hati, sedih , meluat . I'm sorry .  Sebab tu aku pergi for 3 days . Hopes , pemergian aku tu dapat melegakan kemarahan friends aku and dapat mereleasekan stress aku .  Besides , sepanjang 3 hari tu juga aku try ubah perangai aku . Repair segala cacat cela . Before aku pergi haritu, aku dah buat semua tugas aku , aku dah minta maaf dekat semua orang yang aku rasa aku buat silap , terpulang laa dekat individu tu nak maafkan atau tak even nabi pun memaafkan umatnya .

Sepanjang aku dekat tempat yang 'tak menyenangkan' tu , aku just makan, online sekejap, jalan-jalan , shopping , cakap benda yang bukan-bukan dengan family , buat 50 questions add math and 30 questions physics . Originally tulisan tangan shafiz takdak ciplak dari buku mana-mana .  If aku diberi pilihan ilmu or harta , aku lebih rela pilih ilmu . Sebab bila berilmu, sikit-sikit laa simpan harta . I don't know why , hari-hari aku bangun pagi muka sure akan merah --'  Maybe I've a secret yang maybe aku akan share one day nanti if sempat  :D   Like people said , Hanoi memang busuk and better Saigon lagi best .  Sekarang aku lebih belajar memaafkan lagi memarahi .  Aku takkan pernah suka nak berdendam , buat tambah dosa ja .  How jealous pula ?  Well, for that case , for what nak jealous ?  Try laa berusaha untuk memperbaiki diri tu supaya jadi sama tahap dengan orang yang dia cemburu tu .  Kita ni just sama disisi Allah kecuali amal ja, so,  tak perlu nak cemburu ni semua .

Such a precious moment for me that 3 days . Hopes it will happen again for sure .  I've a secret to tell . Shuhhh ,  aku tak reti guna twitter actually . Memalukan right ?  followers sampai 120 tapi haram aku tak reti nak tweet .  My life for facebook and myspace ja :)  .  Aku rasa aku lama dah dekat facebook , since 2007 . Time tu baru 200 lebih orang jaa dalam dunia ni yang tahu facebook . Time tu takdak pun istilah budak hot / autolike/ bajet hot .  Aku still ingat , aku cuma ada 2 friends time tu . Then start 2009 baru facebook ni famous sikit , time tu budak-budak hot tak berapa nak wujud lagi . Mai 2011 , perghh , banyak dah :D  Kalau nak diikutkan , aku lagi lama laa dalam facebook ni, hahaha .  Myspace pulak aku start buat time 2005 , memang best kot . Banyak tinggal kenangan dalam tu .  Until now I still using myspace to contact my friends whom not from Malaysia :) Then , orang start lupa myspace time 2009 , kesian .

Saja aku nak letak sikit gambar dekat atas tu, haha .  First pic tu with my dad and mom  Dr . Fazli Ku and Puan Kamsiah :D  Sorry, dalam pic tu , pak aku muka garang sebab dia sakit perut  . Then second pic tu with my sister , Shaz Lyn .  Alaa, korang kenal kot kakak aku tu .  Sapa youtubers tahu la.  Then third pic semangat pakai baju Malaysia padahal bola haram laa sangat aku nak main . Last pic with my varsity jacket . Stop called me 'Budak Hot'  sebab aku cool jaa :)  .  Tak best pun jadi budak hot, pengerakan hang jadi macam rimas , p mana pun orang kenal .  Kalau aku nasib tak baik pulak, pergi sunway jumpa kawan mak aku, kawan pak aku . Time tu memang damn kena jadi drama king sat , dari jalan dengan kawan pompuan terus buat-buat jalan sorang . Parents aku tak marah kalau nak jalan dengan perempuan but tak manis right orang tengok.  Better mencegah sebelum terkena .  I'm happy with my life  now . Yeayyy,

Luckily ,  birthday aku dengan birthday cikgu bm aku (yang guru ganti tu ) sama .  Patut laa sikap kami sama , haha.  Bila marah , sedih takkan tunjuk dekat orang , lebih suka simpan dalam-dalam .  Tambah-tambah aku kan , takkan pernah nak nangis di luar tapi nangis dalam .  We as a man also got dignity right ? haha .  Now aku a little bit busy dengan activity sebab Ramadan nak dekat dah . Mesti khatam al-quran before Ramadan sebab time Ramadan nanti nak kena Khatam sekali lagi .  Kali ni on the way nak Khatam kali ke sembilan dah , Alhamdulillah laa.  Bukan nak show off but just a story . Aku kan suka bercerita , try to learn me and you'll get used to me .  Tak kenal maka tak cinta , hahaha .  Once kita kenal orang tu, for sure kita pun jadi sama kepala dengan dia . Believe me , sebab tu aku boleh lekat dengan budak India kelas aku , budak cina kelas aku .  Kalau kita nak ikut kepala kita jaa, sampai mampos kita takkan boleh . Try untuk memahami orang juga kalau kita nak dia memahami kita .  Bukan kita ni perfect or 100 % accurate ,  manusia always buat silap . Nobody perfect friend :D  Maybe sampai sini jaa kot post aku for this time , penat nak tulis dah sebab aku mengantok gilaaa ~.~  Dah macam orang tak tidoq 3 hari dah , jalan pun lambat , mata blank , otak blank . Alhamdulillah, Thanks Allah  

No comments:

Post a Comment