Tuesday, June 26, 2012

Its Wednesday






Oh yeay ! Its Wednesday but first of all Assalmualaikum  .  Saja ja aku nak upload pic . Tak mau la buat entry yang tak ada gambar buat rimas otak jaa nak membaca . Right ?  Sepandai-pandai mana pun orang tu, dia mungkin akan bodoh juga dalam satu subject and aku paling bodoh dalam subject PJ , sukan sekolah and sivik  --'  Cis, tak ada sivik punya orangggg, haha .

Pic yang first tu, aku terjumpa dekat internet . So, just upload je la .Tapi ayat dia quiet interesting . Protect her, love her ,kiss her (yang tu tak boleh la ) , hug her , or just hold her but don't make her fall for you if you don't plan to catch her .  But in my situation now,  hati aku masih tak terbuka dekat sapa-sapa . Maybe take a few years kot baru nak terhakis .  I'm a weird guy memang tak boleh dinafikan kesahihannya .  I've mc today , sebab tu tak pergi sekolah 3:)  .  Aku kena pergi hospital laa , well, ada problem sikit . No need to tell you here , haha .

Pic yang macam lrt tu,  yang tu bas dekat Switzerland , rancak right ?  Lebih kurang macam rapid penang or rapid KL laa .  Benda ni ada dari Zurich to Bern jaa .   Harga ticket pun tak mahal just 8 Euro .  1 Euro equal to Rm 4 something , pandai-pandai la convert .  If Malaysia ada pengangkutan macam ni, baru laa pembangunan lestari dapat direalisasikan . Okay , aku ada ambil subject tambahan for spm that is Economy . Sebab tu aku sembang macam ahli politik .  Tapi macam no point ,  aku nak jadi engineer in Chemical ( nak cipta bomb )   hahaha ,  tapi for what aku ambil subject tambah tasawwur islam , accountancy and economy --'  .  In the future ,  if jumpa bomb pelik-pelik tu,  cari laa aku naa, haha .

Aku ada dua ambitions . First aku nak jadi engineer sebab aku memang suka physics and add math . Second maybe aku nak jadi lecture in Physics and Add math macam ayah aku dulu  .  Sebab apa aku tak mau jadi cikgu sekolah ?  Okay ,  aku dah la cepat tension and stress , nanti dok ajaq dua-dua subject tu , students tak faham nanti aku terus blah dari kelas tu pulak, hahaha .  Tapi sekarang ni aku ada laa ajar kawan kawan aku yang f5 , f4 add math and physics . Then kawan aku yang f2 subject math  .  If apa yang diajar depa dapat manfaat ,  pahala banyak tau dak  :)  Ada satu hadis nabi ni ,  aku tak berapa nak ingat samar-samar dah , tapi ada potongan hadis tu cakap "tugas yang paling mulia ialah seorang guru "  Maksudnya guru ialah orang yang ketiga kita kena hormat selepas Ibu bapa kita .

Tapi , budak-budak zaman sekarang tak faham --'  Guru marah sikit dah kutuk-kutuk dekat facebook / twitter .  Guru marah maybe tanda teguran .  Banyak homework yang aku kena siapkan terutamanya komsas --'   .     Adakah prinsip aku kejam sangat ,  " takkan berpuas hati selagi tak menang "  and "tindas yang bermasalah "  kejam sangat ka ?  Mind set aku senang jaa , if ayah aku seorang yang hebat yang ada gelaran 'dr' (phd)  anak-anak dia mesti kena jadi lagi hebat maybe ada gelaran prof :D  .  Must be the best among the others .   Aku just bagi banyak peluang dekat kawan-kawan aku ,  sebab tu aku berlakon macam bodoh depan depa .  Pretend yang aku macam tak reti English padahal aku memang bercakap dalam bahasa Inggeris --'  .    If tunjuk, mula la kena kutuk . Macam aku baru tunjuk sikit pun dah kutuk-kutuk :)  . Diam lebih baik dari bercakap , everything happened with a reason .

Maybe next year aku delete account facebook aku .  Parents dah bising . Depa cakap " facebook bring nothing to you , buat habis masa saja .  Don't waste time la dengan facebook. Better focus on your study "  and I just said " facebook just for fun . From here I get a lot of friends , from here I've a crush , from here I studied to improve myself .  Maybe ambil masa sikit sebab since 2007 dah berfacebook  "   .  

No comments:

Post a Comment