Monday, August 15, 2011

Mood : nak dekat dah

Yo, assalamualaikum & hello there to non muslim
(Jawab taw)

Macam aku dah cakap last week, minggu nie aku exam. So far, alhamdulillah result ak memuaskan . By the way, result yang ak bngga ialah SC dapat 33/40 . The highest. Aku dengan sorang kawan aku nie markah sama. So, we need to compete among each other. haha . However, exam ak tak habis lagi. Esok last day. Kena put more efford .


Sepanjang exam week nie, macam-macam terjadi dekat sekolah aku. Bayangkan la, kalau kita terlanggar depa sikit ja pon, depa dah maki gila. Cam aku alami last week. Cerita tu lebih kurang macam nie la, time assembly , kan ramai orang. Aku berdiri la dok sembang dengan kawan-kawan ak. Mai-mai ad sorang dak form 2 nie lalu belakang ak. Ak terjalan kebelakang . Sikit ja pown x banyak & terkena dia. Dia maki ak , bunyi dia cam nie 'woi,buto lu la, x nmpk ka buta' . Aku buat muka tak bersalah and cakap sorry kat dia. Then, korang tau dia wat pa? Dia tunjuk jari tengah tu. WOW! Budak sekolah aku memang perjuang berani mati betoi. Tak hormat orang yang lebih tua. Kalau orang yang sebaya ngan aku takpa la juga.


Satu lagi cerita nie. Ada seorang anonymous nie, dulu dia ni boleh dikatakan kawan aku la. Then lepas dia wat macam-macam kat aku, aku teros jadi meluat dekat dia. Dulu dia pernah juga jadi penyampai, aku diam saja. If korang bagitau rahsia dekat orang yang korang percaya, tiba-tiba dia pi sebarkan, korang bara tak? Rasa macam nak tendang dia tak? Sure ada kan. Story dia start like this, once upon the time,...... dah-dah ingat fairy tale ka? Ada sorang budak form 1 sekolah aku. Dia nie aku ingat dia baik , aku pown elok dengan dia. One day, last 3 weeks kowt, dia fitnah aku macam-macam . Aku dengan perasaan bara terus maki dia. Dia cakap sorry. Harap cm aku nak maafkan dia.


Then, si anonymous nie , p back up dia. Umpama cam budak tu kawan dia. Padahal dulu aku la kawan dia bila dia susah. Ada dia ingat? Memang la dia pon ada tolong ak. Punca aku gadoh besar dengan budak tu sebab dia, jadi kaki penyampai. Macam childish yang tak cukup umoq. Then, now, dia perasan yang aku panggil dia b.a.b.i. & perli-perli aku bagai dekat status dia. Nie la perangai budak-budak, tak mau siasat. Aku cakap b.a.b.i. tu dekat geng GG sebab dok babitkan geng-geng kelas aku meniru dalam exam. Dia mai-mai terasa. STOP la dengan mengada-ngada ang tu. Orang dah tak larat nak tengok & dengar. Ang tengok sekarang, ada ka budak kelas A nak baik dengan ang? Aku just minta ang ubah perangai ang tu. That's it. Simple right? Tak mampoih pon . Lagi satu, kalau ang babi la kan, aku tak la mai sembang dengan ang dari dulu. Allah dah cipta ang sebagai manusia. Khalifah di muka bumi nie. FIKIR la dulu before nak serang orang wahai anonymous hoi !


No comments:

Post a Comment