Friday, May 4, 2012

makan




Hey peps ,  assalamualaikum & hello once again

Exam is around the corner tak sempat nak update blog but online facebook boleh :)   .  Facebook wajib sebab nak tengok news feed & like . Aku kaki like , orang yang aku tak kenal pun aku like jaa . Saja jaa letak pic mcd .   Mcd kan buat value lunch & dinner . That's why every week mesti pergi tiga or empat kali   , haha --'

Exam lagi dua hari , aku dah study semua subject except sivik & pendidikan jasmani . Bagi aku dua subjects tu tak penting , :)  .  Aku lebih utamakan add math & physics .  Cikgu physics & cikgu Sejarah aku target aku A+  , ish ~ mcm mano ni .  Tetiba kot2 dapat 89%  mcm mana?  Sabtu ni sapa rajin ?  Jom pergi public library Pulau Pinang sebab aku nak ajar kawan aku Physics . Kot-kot nak join mai ja laa .  Tension betul otak aku nak hafal agama & Sejarah .  Saya sungguh stress sekarang  .  Cuti bulan 6 nanti aku nak relax dua minggu . Macam orang cakap laa , bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian .  So, just chill kalau sekarang kena study sampai pecah otak .  If berjaya diri sendiri juga yang untung .

Last week, aku demam whole week --'  tapi gagah pergi sekolah , pergi sunway , pergi bowling , pergi KL hantar kak aku & pergi ronda .   Alaa, alah bisa tegal biasa . Buat relax sudah kan ?  Pic yang dekat atas tu , yang first tu dekat mcd caltex seberang jaya .  Time pergi lepak dengan kawan aku , firdaus, mus, aimi, auni & mikhail .  Then , pic second pulak time dekat mcd pacific makan dinner pulak .  Time ni dengan mus, firdaus , dore & sam .  Time ni depa bincang pasal kerja depa and aku study Sejarah .  Pukul 8.30 baru sampai rumah .  Pic yang ketiga pulak back to mcd caltex . Ni kami pulak bincang pasal kerja - ( firdaus and Sarah ) .   Ada banyak lagi pic, tapi takkan aku nak upload sampai 10 kan ?

Kesannya, berat badan menaik , haha .  Semalam aku bersembang dengan mak aku . Dia  cakap ,  " chubby la comei "  .  Then aku cakap balik " mana ada, chubby tak elok . Badan takdak shape jaa. Nampak habis belly - belly "  .   Aku ni dekat rumah jenis tak cakap banyak . Cakap benda yang penting jaa .  Dengan kawan - kawan aku , aku cakap laa banyak . Sapa yang pernah chat or sembang tu tahu la macam mana . Sekali aku cakap, susah nak berhenti , baik aku diam .   Tapi kan , aku pergi mana-mana pun still ada orang kata aku sombong .  Hari tu aku makan satey Hj.Samuri dekat restoran jejantas Sungai buloh .  Dalam kereta, aku on9 sekejap pakai tabs ayah aku , mai-mai ada orang tegoq aku.  Dia kata , dia nampak aku dekat sungai buloh just now .   Aku tanya laa balik , apsal tak tegor ?  Dia jawab " saye ingat  awak sombong "   0_0   .    Tapi, macam mana orang boleh kenal aku? padahal aku tak kenal pun dia .   Weird .

Today, aku kena pulon , exam PJ esok & agama Jumaat .  Pray for me .  Sekarang pun still sakit kepala . Aduyai , sekejap lagi kelas Chemistry  ( Tuisyen Inotek ) . Tak suka Sir yang ajaq aku tu . Hari tu aku tak siap keja dia , free ja aku kena marah --'    .  Tak sempat doe nak buat .  Kot laa aku hari-hari goyang kaki tak pa laa jugak . But , its okay .  Sabar separuh daripada iman right ?  Nabi pun bersabda " Bukanlah orang yang gagah itu, orang yang kuat bertinju . Akan tetapi orang yang gagah adalah orang yang dapat mengawal diri ketika marah " Riwayat aku dah lupa sama ada al-Bukhari atau muslim .

No comments:

Post a Comment