Wednesday, May 23, 2012

After mid year exam

Bonjour et bonne soiree ( hello and good evening ) and almost forgot Assalamualaikum

Well, habis exam aku bored . Tak tahu nak buat apa . But, SPM tak habis lagi :D So , just study ja laa . But, first of all , aku pelik laa . Kenapa if kita lebih sikit dari seseorang tu, kita kena kutuk ? Aku still teringat dulu , time practice choral speaking . Aku memang demam hari tu , demam for a week . Tapi, aku pergi juga practice . Then time last tu , aku duduk laa sebab memang tak larat gilaa . Lepas tu budak yang kutuk aku ni cakap " Hey, not fair " WTfish , hang tak demam berdiri ja laa , aku kalau larat pun aku berdiri bukan macam hang hegeh-hegeh dok kacau orang . Take that laa sapa terasa M

Back to the story . Cuti 2 minggu memang membosankan . Nanti mula laa nak rindu sekolah , friends ( yang tak kutuk aku la ) , admire hahahahahhahahah ( tak ada pun ) ,crush (lagi la perasan ) , teachers , book , and food . Budak-budak form 3 untung la boleh datang sekolah time cuti . Rindu time f3 . Gang-gang ponteng puz . Time f3 dulu bahagia jaa sebab orang yang kat atas tu tak wujud lagi . Aku harap aku boleh stay f3 forever :( . Cuti ni activity aku : makan, tido , lepak sunway , lepak starbuck , study , jogging , badminton, bowling , swimming , tengok wayang , baca komik , sms , ronda naik moto . Tu je laa . Aku nak kerja pun macam tak ada mood . Duduk rumah dapat duit juga :D .

Btw, tadi aku sembang dengan cikgu aku pasal budak dekat atas ni . She just said yang " bersabar , mulut orang kita tak boleh tutup . I know you more than him . Since last year I be your teacher . Sometimes, kita kena dengar apa yang diorang kutuk supaya kita boleh perbaiki diri kita in the future " Insyallah teacher I will bare in my mind :) . Thanks for your advise . I hopes I can be the best of all and I can change my attitude . I know I'm a little bit sensitive :) yaa, I need to change it for my own good . But, sometimes , weird juga . Even aku tak buat apa pun kena kutuk --'

Allah maha adil dan dia maha mengetahui . One day orang tu akan regret juga . Sabar kan separuh dari pada iman . Aku juga teringat satu hadis ni "Sesungguhnya berita yang akan disampaikan oleh bumi ialah bumi menjadi saksi terhadap semua perbuatan manusia, sama ada lelaki ataupun perempuan terhadap apa yang mereka lakukan di atasnya. Bumi akan berkata: Dia telah melakukan itu dan ini pada hari itu dan ini. Itulah berita yang akan diberitahu oleh bumi ". So, just chill if orang tu fitnah kita or kutuk kita . Allah always with us . Si penggumpat juga kan ada dalam al-quran . Surah Humazah . Allah menyatakan "celakalah wahai si pengumpat " .

No comments:

Post a Comment