Wednesday, March 7, 2012

Free time , best day , good moment , nonsense friends

Assalamualaikum

For today aku nak mula macam mana ? hmm, macam previous post aku, aku baca balik tadi ada lebih kurang 12 paragraphs . Kesiankan kalau orang yang suka baca blog aku ni? kena baca panjang2 apa yang aku cerita . Alaa, dengan aku memang ada banyak cerita pun even though kalau dekat sekolah tu nampak aku macam senyap & pendiam jaa . If kenal aku tu, tahu laa kegilaan aku macam mana . Betoi dak friends? ( Dore, Fer douz, sarah, wanie , farhana,adlina ) . Saja jaa nak letak nama kawan-kawan aku .

If korang orang Seberang Jaya, for sure korang perasankan yang every Wednesday mesti hujan :D . Hujan rahmat kot . Seberang Jaya je laa, kalau nak tulis Penang, takut whole Penang cuaca tak sama . Today exam Additional Mathematics & Chemistry . Wow, dua favourite subject aku. So, hari ni aku no need to worry sebab Biology dah habis . Markah Biology aku B jaa n Math aku A :D . Mana taknya, lepas exam Math hari tu, aku terus pergi serbu cikgu n suruh dia semak . For tomorrow exam Phy & Agama.

Malam ni aku peruntukkan 2 hours untuk baca Agama & 1 Hour for Physics . Aku tidur macam biasa laa pukul 1 pagi . Then, bangun pulak pukul 5 am . Chill & relax , ayat tu yang aku selalu guna dekat kawan-kawan aku kalau depa tak boleh buat Add math . Satu lagi ayat "So cheap " . Ayat Sir tuition aku lagi laa sempoi , cerita balik pasal John Dalton orang yang first sekali jumpa atom structure . Ayat dia macam ni " Cilaka butui itu John Dalton, 94 tahun dia tipu sama olang, dia buat olang sembah dia macam tuhan , Siau! " . At least, dia buat macam tu supaya kami boleh ingat balik . Then J.J Thomson pulak dia kaitkan dengan Plum pudding . Dia kata " Haiyoo, ini pudding gua macam pernah tengok , kemudian lohh dia pergi tengok balik dekat structure atomic model dia, wahh, ini Plum pudding yaa sama dengan gua punya electron " Whole class punya gelak.

So, far exam Chemist & add math tadi aku dak blank otak . Tak sabar nak tunggu tahun depan, nak tengoq siapakah Junior2 aku yang masuk kelas SC , nak gempaq depa sikit nak kata Add Math & Phy susah gila padahal tak susah pun :) . Phy kena apply more to formula & sama laa juga dengan add math . Macam aku cakap dekat kawan-kawan aku " aku ni buku math bergerak hampa, kalau tak tau mai tanya aku " . Macam kawan aku sorang tu pulak aku panggil kamus bergerak sebab dia tau semua English words . Kalau tanya aku bab2 bahasa ni, aku agak lemah . Tanya aku bab2 kira ni, aku no 1 :D

However, aku nak kena make a move dah . Nak pergi study for a while . Tapi aku akan biarkan laptop aku terbuka even though aku tak menghadap laptop . Jumaat ni merentas desa, nak datang or tidak ? Masih tak difikirkan lagi . To kawan-kawan aku yang ambil exam yang sama hari dengan aku juga, aku doakan hampa dapat keputusan yang cemerlang , Amin .

KBYE ~ Fin ~

No comments:

Post a Comment