Monday, December 26, 2011

GSC SSJ BBQ Party









Assalmualaikum & of course hello all !

Agaknya dh seminggu kot aku tak update blog . Well, busy dengan kerja . Then balik kerja terus on9 fb jee sampai terlupa nk update blog aku yang buruk ni :D . 19 / 12 / 2011(isnin) hari tu GSC SSJ ade buat BBQ party dekat Tanjung Bunga , so , semua staff GSC kena laa pergi . Dah free, pergi je laa . Actually yang party ni memang management dah plan lama dah . Tapi hasrat tu baru termakbul bulan ni . Mula-mula aku memang 100% tak berminat langsung nak join party ni sebab aku keja shift pagi on the next day tu (selasa) . Tapi lepas termakan pujukan kawan-kawan & PIC aku , aku pun join . Aku ni mudah dipujuk :) .

So , mula-mula aku bagi laa alasan tak ada transport nak pergi, tiba-tiba jaa kantoi dengan Geng-geng Box Office ( Jual Ticket ) . Depa kata boleh pergi dengan depa , so , aku pun ok laa . Aku memang baik pun dengan depa . Hari Isnin tu aku off day . Pergi main bowling dulu dengan Mus & Firdaus . Main 5 games jaa hari tu . Then aku macam biasa pergi arcade jap . Main Paradance sampai sejam sampai depa dua bored . Lepas tu pergi makan dekat food court . Janji dengan geng-geng BO nk bertolak pukul 8 malam . Nak pergi pesta dulu .

Kul 8 aku dengan Lukman tunggu dekat GSC dah . Kononnya nak kata sampai awal laa tu . Then nampak Abang Faris & Kak Aida . Depa tu laa geng-geng BO tu . Tapi kak Faridza still tak nampak . Then kami empat pun turun tunggu dekat front door Sunway . After 5 minutes cam tu baru laa nampak seseorang yg berpakaian biru datang , tu laa kak Faridza . Gambar kak Faridza & Kak Aida ade kat atas cuma yang tak ade gambar abang Faris .

Then terus bertolak pergi Penang naik Myvi abang Faris . Alhamdulillah jambatan tak sesak hari tu . Memang seronok laa if nk drive laju-laju . Tapi bagi aku pesta tahun ni tak seronok . Dah la rumah hantu pun ada sekoq hantu jaa . Bayar sampai RM 12 . Tapi mainan yang lain agak mencabar . Duduk dekat pesta tu until pukul 11 then terus bertolak pergi Tanjung Bunga . Party tu start pukul 12 malam until 4 pagi . Dekat pesta tu baru dapat tahu tema party tu beach style . So time tu aku pakai seluar panjang , jadi kena beli laa seluar pendek dekat pesta tu . Nasib baik aku terjumpa satu seluar ni yang persis seperti Harimau warnanya . Harga seluar tu actuallt RM 17 tapi lepas aku perayat pak indon tu dapat RM 15 . Beza dua ringgit ja pun =,=' . Dalam gambar dekat atas ade seluar yang aku beli tu .

Before sampai dekat tempat party tu , kami berlima singgah dekat Petronas nak tukar baju . Nasib baik baju aku & seluar aku tu match warna . So kiranya tak rugi 15 ringgit aku :) . Lepas semua siap tukar baju kami straight terus pergi Tanjung Bunga . Kami sampai sana lewat , 12 & the half pagi baru sampai situ . Sorry Sir G , sampai lewat :P . Sampai-sampai situ nampak Zakwan & Zaquan . Nama depa dua sama dah . Dah la kawan baik pulak tu . Then duduk situ makan-makan & main bola jap while tunggu budak-budak GSC yang lain sampai . Depa sungguh lambat . After setengah jam baru depa semua sampai . Then acara pertama explore race . Then main masukkan air dalam botol . Yang pasal masukkan air dalam botol ni aku seronok nak cerita. Ade five group , each group disediakan satu kain & one pail of water . So, tugas kami kena ambik air guna kain tu then pas-pas dekat group then perah masuk dalam botol . Botol tu bkn yg kecil tau, tpi yang saiz 5L tu . This called team work . Geng aku from Con's terdiri dari aku, Zakwan, Zaquan , Lukman & Kak Syahira .

Tapi malang , group aku dapat no 4 :) . Then after that ade kareoke pulak :D . Suara depa memang sedap-sedap kalah aku . Keja aku time tu makan jaa . Then ambil tepung baling dekat orang . If nak tengok gambar, pergi je dekat FB aku , semua ada dekat situ . Dalam pukul 5 pagi naik atas dorm kononnya nak sembang-sembang . Last-last tertido . Kami rapatkan katil jadi kembar empat . tapi kami empat org pun dah cukup duduk dekat dua katil . Dah laa esok tu aku keja shift pagi . Pukul 8 cam tu Fizul kejut aku & Lukman kata nak bertolak balik Seberang Jaya dah . K fineee, kami terus bangun & tak mandi naik kereta pergi keja . Time tu ada kak Ana sekali . Balik tu tak naik jambatan but naik ferry , bru laa dikatakan orang penang , haha . Sampai jaa dekat sunway Fizul drop aku dengan Lukman sebab kami dua jaa keja shift pagi . Dia nak balik Sungai Petani dulu .

Aku pergi makan roti canai dulu sebab GSC mane ade buka lagi pukul 9.30 . Pintu GSC buka around 9.55 or 10 pagi . Lepas Punch Card dalam 10.11 pagi , aku pergi toilet tukar baju keja. Dah laa kurang tido . Tapi memang seronok laa party tu . Then kami keja dekat Con's macam biasa . Dah laa aku kekurangan tido lepas tu ade customer buat hal , aku pun jadi bebai(marah) laaa . Ada ka dia kata tak guna sebab charge dia 20 sen for a plastic bag . Dua kupang pun hang nak berkira , kalau tak dak duit sangat, mai aku tolong bayaq, dua kupang ja pun . hahaha

Sampai sini jaa kot aku cerita pasal party tu sebab ade orang nak bace :P . haha . Btw, sorry sebab panjang sangat & entry ni agak bosan . K bye & Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment