Thursday, February 5, 2015

I'm not a nonentity

Hello assalamualaikum , mid sem break has started . But I just got time now to update my new post here . anyway , hi , how are you guys ? Is everything alright ? I'm fine here in Penang , duit pun habis banyak . 

Lot of things changed since I left penang to further my study . 3 months to go and I can't wait for it . Stress sangat, penat sangat dan banyak kerja sangat-sangat . Aku pun manusia bukannya robot :D Sepanjang disini I created lot of friends , should I mention them ? Adib , Jimmy, Daniel, Amir, Izhar, Dyra , Izral, Akmal , Faiz , Alif , and the girls , since girls terlalu ramai , so I can't really write their name here , however, I won't forget you guys surely never. Sepanjang dekat sini banyak juga theories aku cipta :p and banyak juga gelagat aku jumpa. Poyo, baik , alim , over alim , terlampau baik , ganas , jahat and so on , semua aku dah jumpa.  Bukan nak berkata buruk tapi ia reality . Sejujurnya aku okay saja dengan semua ini yang penting ia tidak menganggu aku yang pendiam ini :p . Hanya diam dihadapan namun bising dalam bilik .

Kadang-kadang kita sendiri merasakan diri kita sentiasa berada dibawah namun ia tidak juga menjadi peransang untuk menjatuhkan kita tak terus membuatkan kita dibawah , am I right ? I felt it before , but I managed to fix it, sometime I'm sad , but its doesn't break my spirit to keep on moving forward to achieve my success and succeed to become a better person . Nak ada phd time usia muda lah :D before 30 insyallah , nak ikut jejak langkah abah . phd in Chemical Engineering insyallah . Tapi keadaan sekeliling kekadang mematahkan semangat aku , dengan keadaan lectures , friends and sometime study tak faham juga . Makin lama study makin susah bukan makin senang , macam-macam theories laws nak kena hafal and fahami , gosh its kinda hard . Sem break ni nama ja break but lot of works and chores , belum sampai Penang dah dalam whatsapp yang ada je assignment and kerja nak kena hantar on first class in Monday . 

Nasib aku dah siapkan vectors tu . Kesian si dore and harith got class sedangkan aku balik goyang goyang kaki . Kawan-kawan yang lain pun busy , ada yang diploma, so diorang tak cuti lagi , ada yang kerja . So , duduk rumah main kucing and gym . Dah tiba masa nak tegapkan badan . Kita hidup mesti ada azam and semangat. Seriously, aku dah tak bersemangat nak study :D Rasa nak enjoy honeymoon ja sekarang ni . 3 months to go yaw and selamat maju jaya dear kawan-kawan , jangan putus harapan in your studies walaupun result semester satu dulu korang agak down . Kegagalan takkan berkekalan selamanya :D 

No comments:

Post a Comment