Saturday, February 16, 2013

keluhan hati berbicara


Hey Assalamualaikum

Mungkin hari aku menulis buat kali terakhir atau mungkin tidak . Kadangkala hati ini terasa hampa dan hiba . Hanya pada Allah aku berserah segalanya . Segala yang bermula pasti ada pengakhirnya begitu jugalah dengan usia manusia ni . Pada bila-bila masa saja pasti ajal kita akan datang menjemput kita tanpa diduga dan tanpa dijemput . Namun, semua ni bukan penghalang untuk kita terus berjaya dan mencapai kejayaan . Sesungguhnya orang yang gagal itu tidak mungkin akan gagal buat kali kedua mahupun kali yang keseratus seperti Thomas Edison . Kalau dia putus asa , pasti sampai sekarang kita takkan dapat online facebook , online twitter , texting girlfriend/boyfriend and etc sebab lampu yang dicipta temui kegagalan .

Dunia yang hiba banyak aku lalui . Perjalanan masa aku bagaikan sia-sia . Banyak pengalaman aku temui ia hilang entah kemana . Aku tak minta kesedihan malah yang ku pohon ialah kegembiraan . Memang kegembiraan takkan kekal selamanya tanpa diselit dengan kesedihan dan kemurungan . Kehibaan hati ku entah bila akan terubat tanpa ku sedari makin hari makin parah kesedihan melanda . Tanpa diduga ianya mengancam diriku sendiri bagaikan hendak layu diriku . Aku hanya perlukan penciptaku untuk ku mengadu nasib , mengadu kehibaan hati , kesungguhan hambaNya yang lemah ini , keikhlasan hati hambaNya yang syahdu ini . Ku pohon Allah permudahkan segala urusanku . Tapi , Allah memberi ujian terhadap diriku dan perasaan ku . Ampunkan aku Ya Allah , aku tak dapat menempuhi segala rintangan dan dugaan yang melanda diri ku ini . Ku perlukan mu untuk memujuk hati ku yang kian hancur ini .

Segala dugaan yang datang menimpaku ini kian menghancurkan diriku . Semakin lama semakin tinggi tahan ujian Mu , harus bagaimana aku hendak bertahan Ya Allah . Tolong ampunkan aku , mungkin engkau mempunyai pilihan yang lebih baik untuk diriku dan dirinya . Aku terima segalanya dengan redha . Aku terima . Maafkan aku , maafkan aku , maafkan aku , maafkan aku , maafkan aku , maafkan aku , maafkan aku , maafkan aku , maafkan aku , maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku,maafkan aku .. aku mohon maaf sebanyak 25 kali kepadamu . Mungkin aku bukan yang terbaik buat dirimu , aku sekadar menyusahkan kau . Maafkan aku sekali lagi . Aku terima walaupun aku pasrah tentang segalanya , aku redha dengan keputusan mu itu . Aku kuat untuk menghadapi segalanya , but where'e all those promises ? I doesn't answer my question yet and I'm waiting .

nan ojik no hanaman saranghae cik cadbury , I'm sorry , thanks 

No comments:

Post a Comment