Thursday, February 21, 2013

biar manusia membuangku asalkan dunia menerimaku

Hanya kesabaran yang dapatku katakan , setiap perkara yang diuji oleh Allah pasti ada hikmah dan kebenarannya . Semoga Allah meletakkan yang terbaik untuk kita semua . Hidup aku hanya untuk dipermainkan sahaja , what a sad life

Hey Assalamualaikum peoples ,

I had a bad situation actually and I'm sick of it .  Biar manusia sahaja yang membuang kita asalkan dunia tidak membuang kita . Situasi aku memang agak mustahil untuk diceritakan atau digambarkan . Dengan adanya pihak ketiga semuanya hancur . Sekalung penghargaan aku ucapkan kepadanya . Aku cuba membendung perasaan marah ini tapi hari ini batas kesabaran aku dah meletup bagaikan bom atom yang telah digugurkan dia Nagasaki dan Hiroshima .Semalam sebenarnya aku dah tahu tentang perkara ini , tapi aku sengaja mengabaikannya kerana batas kesabaran aku masih terkawal .

Namun, pada hari ini , segalanya terbongkar , sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga begitulah dengan hal ini , sepandai-pandai manusia menyorokkan sesuatu , akhirnya diketahui juga . Sekarang aku berasa hampa dan hiba . Segala tangisan tiada guna lagi dimata dia malah ianya mungkin tidak mendatang apa-apa perubahan kepada dirinya mahupun aku . Ya , aku sedar aku telah membuat satu kesilapan yang besar kerana tidak mengenali dirinya dengan lebih mendalam lagi . Salah aku mempercayai kata-kata dustanya yang selama ini memperbodohkan diri aku .

Anggaplah aku ni tiada hati , senang untuk manusia memperbodohkan dan mempergunakan aku . Apa sebabnya ? Allah mengurniakan hati , jiwa , akal , roh kepada kita untuk mensyukuri nikmatnya bukannya untuk didustakan . Segala kesedihan ku sembunyikan dari pandangan manusia . Segala permintaan ku tunaikan tanpa rasa jemu dan penat . Tapi apa balasan aku selain dari hempasan kaca ini ? Mungkin Allah dah menentukkan sesuatu untuk diriku dan dirimu . Segala yang berlaku sekarang akan berlaku lagi .

Aku minta engkau buat pilihan , engkau abaikan . Malah , nama aku dicampak ke dalam tong sampah tanpa rasa berat . Keegoan dan ketebalan sifat benci terlalu tinggi menyebabkan diri tu menjadi begitu . Maaf aku terpaksa bersikap jujur . Selama ini aku bertahan , aku bersabar tapi balasan aku hanya debu . Salah siapa sekarang ? aku ataupun engkau ? Kesabaran aku pun ada batasnya , maaf kepada kawan-kawan aku yang terkena tempias kemarahan aku .

Mungkin manusia tak inginkan aku , tapi dunia mungkin inginkan aku untuk membantu negara . Ini tidak akan melemahkan aku malah ini menguatkan lagi aku untuk terus mara ke hadapan demi mencapai kejayaan , insyallah dengan izin Allah aku akan menjadi seorang Engineer in Chemical .

Kepada orang ketiga , terimakasih sangat-sangat , segala perbuatan anda akan saya ingat . Teruskan berhubung dengannya hingga lewat malam ataupun pagi , anda telah berjaya , TAHNIAH! Bukan aku tak berani untuk bersuara tapi aku malas nak memanjangkan cerita . BIarin saja aku begini , semoga Allah kukuhkan iman aku , Amin , 

No comments:

Post a Comment