Sunday, October 23, 2011

Tak tido


assalamualaikum & selamat petang

Yesss, semalam saye tak tido . Memang the best la mata ni =,=' . Actually, semalam tak plan pun tak mahu tido . Then, parents buka movie . Aku pun join la tengok dah memang bosan time tu . Cerita tu habis pukul 2.30 a.m . Selalu if aku nak pergi sekolah , aku selalu tido pukul 2 . If lewat, for sure pgi tu aku tak terjaga :D . So, aku pun ambik peluaq ni untuk belajar Chemistry . Pic atas tu saje je nak tunjuk tiket wayang alang-alang dah aku terjumpa dalam poket baju . Real steel memang seronok .

Back to the topic , around 3.30 cerita Al Kuliyah , tajuk hari ni pasal mat rempit . Sambungan after Al-Kuliyah, Majalah 3 ulangan . If nak tengok astro, pagi-pagi cerita memang tak menarik . After majalah tiga , aku plan nak baca la buku wimpy kid memandangkan masa ada lagi 1 jam 10 minit before subuh . Baring-baring je atas katil, terus tertido -_- . Then mak aku kejutkan around 6.50 . Kalau tak, aku nak update this post pagi tadi , but ayah aku tershut down my laptop . Ayah aku ingat aku tak mau guna dah '_'

Around 7.15 aku pergi sekolah . If boleh pukul 7.30 baru aku nak keluar rumah . Perhimpunan hari ni memang ambik masa yang lama . From 7.30 until 8.20 . Kalau dulu-dulu ok la if sinaran matahari time pagi , la ni sinaran matahari time pagi boleh membunuh cell-cell kulit kita . Pukul 8.20 perhimpunan bersurai. Aku cepat-cepat lari pergi bilik ERT . Hari ni ada gotong - royong . Tapi, aku memang the best , tak pakai baju PJ :) . Aku tak pakai baju PJ sebab aku kena jumpa pengetua hari ni , nak dapatkan pengesahan . Pukul 8.30 aku pergi pejabat dengan bawak sijil-sijil aku yang dah jadi macam buku add math aku dah . Aku pergi pejabat dengan harapan agar aku tak payah jumpa pengetua . Malas la nak jumpa pengetua, nanti kena tanya banyak soalan . Penat nak jawab .

Harapan aku memang musnah =,=' . Kerani tu cakap , ' ok , kamu boleh jumpa puan pengetua sekarang ' . Aku pun cam , ' O_O ' . Masuk-masuk je bilik pengetua, aku kena always senyum ( nak bajet berbudi bahasa konon ) . Aku duduk la tercengat 5~ 10 minit depan dia . Dia dok tandatangan sijil apa ntah . Setengah jam aku duduk dalam tu rasa cam 1 sehari duduk kat dewan ceramah . First dia ceramah tentang solat, then mengaji Al-quran , then pasal bapak aku mengajar aku cakap chinese, then pasal penyata gaji, then pasal sijil, then pasal kakak aku, then pasal MRSM , then pasal ic, then pasal diet , Last sekali pasal surat beranak . WOW! sepuluh benda dia tanya aku. Actually ada lagi, but aku tak ingat . Dah la bilik dia sejuk nak mampus, orang aircond buka 16 degree ja, nie dia buka sampai 10 degree .

Dah la pengetua mengejek aku . Tanya sal exam aku, pastu aku bagitahu result, dia buat muka . Around 9.15 aku keluar dari pejabat . Lega~ . Nie la last aku jumpa dia, pasni takmau jumpa dah . After that, aku kena cuci kipas kat bilik ERT . Mata aku memang O_O . Aku cuci kipas, rehat . Hari ni aku makan nasi dekat kantin, for the last time maybe . After this, aku memang tak datang sekolah seminggu . Datang pun ada apa ? By the way , tdi aku tido dekat bilik jahitan. Sofa tu aku baring suka hati ja cam rumah aku . Tido from pukul 11.30 until 1.45 . Hari ni balik pukul 1.50 . So, bangun-bangun tu loceng terus bunyi . Dekat rumah aku rasa aku malas nak cerita.

So, dah terbukti la aku ni dead man today . Aku memang tak suka orang buat memandai, perasan & penakut . If nak kutuk or maki tu, tak perlu la dekat FB , nampak sngat penakut. Try cakap depan-depan terus baru syok aku nak lawan mulut kan . Maaf jika ada terkasar bahasa or sakit hati dekat mana-mana . Niat aku hari ni memang nak kutuk orang pun.

No comments:

Post a Comment