Thursday, May 9, 2013

buntu


Aku buntu aku stress aku tension dengan semua masalah yang muncul secara serentak .  Ya Allah , macam mana aku nak lalui semua ni ? Kenapa mesti aku juga ? Tak boleh ke kalau tahun 2013 dijadikan sama seperti tahun 2011 yang dipenuhi dengan keseronokkan . Susah ke kalau tak cari pasal ?

Memang kesilapan aku sendiri , aku seorang yang hot tempered dan sejujurnya aku kata jangan cari masalah dengan aku . Aku tahu ramai dah benci aku . Aku tahu ramai dah meluat dengan aku . Aku sedar semua tu tapi apa yang nak aku lakukan ? Commit suicide ? Ya Allah , makin hari makin aku tertekan . Lama -lama jangan lupa ziarah aku dekat Tanjung Rambutan .

Memang aku selalu gaduh dengan dia tapi kami gaduh pun at last berbaik semula. Kenapa mesti ada ja orang yang tak puas hati dan nak merosakkan relay aku ? Relay diorang aku tak pernah kacau pun :( sedih lah . Motif aku tak nak cipta musuh tapi diorang yang anggap aku macam musuh :( Please jangan lupa yang aku ni pun manusia . Janganlah layan aku ni macam robot.

Seriously I did cried yesterday , memang seronok buat aku menangis tapi aku tak kisah semua tu asalkan aku dapat lepaskan segalanya :( . Cinta memerlukan jawapan dari kata hati yang sebenar benarnya dan cinta tak memerlukan penipuan . Lelaki mempunyai hati dan begitu juga perempuan . Perempuan menangis tanda kecewa dan lelaki menangis tanda keikhlasan . Dalam 100 lelaki mungkin 10 yang akan menangis kerana kekasih hatinya dan ia tak diibaratkan lemah malah ia boleh diibaratkan hebat kerana sanggup menjatuhkan maruahnya kerana seorang perempuan . Kiranya untuk perempuan tu . Tapi adakah lelaki tu dihargai ?? Jeng Jeng Jeng , perhubungan akan bertambah indah jika kedua-dua pihak positive . Namun , bagaimana hendak positive jika banyak aduan dan dombaan orang lain ?

Persahabatan merupakan aspek penting bagi melengkapkan hidup ini disamping makanan . Tanpa sahabat hidup ini mungkin mengundang kepicangan kepada kita. Seharusnya seorang sahabat yang setia ialah sahabat yang sentiasa mengingati sahabat yang lain walaupun dalam apa jua keadaan sekali pun . Seorang sahabat yang mulia dan ikhlas ialah ketika wujudnya orang yang ketiga , TAPI boleh mengutamakan kedua-duanya . Kata orang jika hendak berkawan , kawanlah bedua atau berempat atau berenam dan janganlah kawan bertiga mahupun berlima mahupun bertujuh kerana ini akan mengundang padah . Persoalannya , adakah sahabat yang anda anggap sebagai sahabat dunia ahirat bersikap mengabaikan anda atau mementingkan anda ?

No comments:

Post a Comment