Thursday, November 1, 2012

tak ada tajuk























Hey assalamualaikum .  Memang jarangkan aku update blog sekarang . Well, life agak busy dengan macam-macam masalah , kerja , study and so on . Makin tua , makin banyak kerja . Aku ingat makin tua makin boleh relax . Ternyata tanggapan aku itu salah dan sememangnya tak boleh diterima pakai . By the way , aku nak bangga diri sekejap sebab aku dengar cerita ada orang buat aku sebagai idola depa  ( angkat tangan letak dekat bahu sambil mata tengok atas ) hahaaha . Well, life getting hard . Susah nak digambarkan . Bila korang sampai umur aku , korang tahu lah . Dah la pegang jawatan as pengawas kanan sekolah , pengerusi silat , naib pengerusi kelab Kemahiran Hidup , Setiausaha Bowling . Memang macam-macam kerja aku kena buat .

Sorry to say , entry aku memang panjang-panjang . Right ?? Dari dulu aku suka menulis panjang-panjang sampai dalam exam pun aku boleh bagi sampai 1000 lebih patah perkataan dekat cikgu aku dalam karangan . Pandai-pandai bajet masa la time exam and pandai pilih pen untuk menulis .  Cari mata pen yang paling licin supaya dapat menulis dengan cepat .  Alah , bagi tips pulak dekat sini . At least junior-junior aku dapat laa ambil tip ni . aku still teringat dialog cikgu ganti physics aku dengan kawan aku Fer Douz

Cikgu : Ehh , dalam kelas ni sapa yang pandai bab2 pendrive , external ni ?
Fer Douz : Tu pengawas yang dekat belakang yang tengah tido tu ( kebetulan aku dok susun kerusi n tidoq time tu)
Cikgu : ohhh , dalam kelas ni sapa yang scored physics time mid year hari tu ?
Fer Douz : Tu pengawas yang dok tido dekat belakang tu 
Cikgu : Ouhh , ya kaa ? Macam tak pecaya jaa 0_0 . Sapa yang top dalam kelas ni selalu 
Fer Douz : Selalunya Samantha Ng & pengawas yang dekat belakang tu laa yang tengah tido tu 
Cikgu : Ya kaa? Macam tak percaya ja yang pengawas tu top dalam kelas , kalau samantha saya percaya lah 

In conclusion , apa salahkuuuu ??? hahaha . Saya jenis relax laa cikgu . Btw , pengawas tu aku lah yang kebetulan telah pengsan kerana bosan yang teramat dalam kelas

Aku memang jenis relax laa . Tak suka nak pulon pulon ni bak orang kata diam-diam ubi berisi .  Aku siap susun empat kerusi tadi and tidoq dengan pengsannya tanpa menyedari sebarang perubahan di sekeliling aku . Motif aku tulis dialog tu bukan nak bangga diri . Just nak share .  Nak menggambarkan ciri-ciri aku dalam kelas macam mana .  Sapa duduk satu kelas dengan aku , depa tahu lah macam mana . Kalau tak nyanyi tu , tak sah . Nampak ja diam , bila duduk sorang-sorang mulalah nak menggila .

Ouh yaa , to my classmate or friends ,  29,30 nov , 1 , 2 , 3 Dec aku akan pergi Singapore . Insyallah aku bawak balik buah tangan , haha , tu pun kalau ingat :P  Nak jumpa kawan-kawan aku dekat Singapore time tu , hey friends lets meet up :) . Kawan-kawan aku banyak dok pergi kerja . Aku tak boleh , memang sentiasa busy tapi pergi Sunway tu wajib , hahahahaha . 16 , 17 , 18 , 19 , 20 , 21 ,22 ,23 Dec aku pergi Beijing pulak , winter holiday .  Then , 25 Dec Singapore again dengan sepupu pulak . Haihh , memang busy aku time cuti ni . Cuti-cuti lah tapi badan still kena jaga . Benda paling sensitive bagi aku adalah size badan , hahahaha . So , cuti ni aku kena lah jogging jugak walaupun aku hari-hari malas . Study pun study gak aku mula study Maths and Physics for matriculation . Memang seronok , lagi senang dari spm . Life must go on and aku rindu seseorang capital N , hahahaha .

Last sekali , aku nak bagitahu esok 2 Nov aku pergi camp dekat Monkey Beach or lebih dikenali sebagai Pantai Kerachut . Aku pernah pergi dah dulu tahun 2008 . Nice place to visit and banyak penyu . Comel-comel pulak tu .  Oh kayy , actually gambar-gambar dekat atas tu tak ada motif pun , haha . Yang tu gambar-gambar time raya haji hari tu with friends and my kakak dan time tu kami dok main light ray sat guna lens 300-55 aku ada gambaq lens dekat atas tu , pandai-pandai tengok lah .  Paling-paling last, " Kami memang suka lepak Starbuck dan  kami suka coffee situ "  .

Last question , kenapakah siput babi jalan lambat ???



Mesti hampa nak kata sebab dia tak ada kaki  :)










Jawapannya , sebab siput tu tengah berfikir sama ada dia siput ataupun babi sebab nama pun "siput babi "


Jazakallah , Barakallah , Terima Kasih , Nandri , Kamsia , Thank you ,
gamsahabnida , merci , koszonom , spasibo  ( dah dah bahasa ni ja yang aku boleh cakap )

Sincerely,

SHAFIZ

No comments:

Post a Comment