Saturday, May 3, 2014

something valuable , memorable and precious to be remember





Hey hello pep , assalamualaikum again from me Shafiz and today I got one good news , well , hari ni aku agak free , so today aku nak tulis aabout something . Well , memandangkan sekarang tengah malam dengan suasana hujan lebat , dingin jaa aku rasa , tiba-tiba jadi pilu hati ni nak sempurnakan post ni , hahaha , dah terlebih dramatic aku hari ni .

About my life , agak sempurna , tenang dan happy saja sejak tahun ni , macam-macam dah berlaku last year , banyak musibah , banyak masalah tahun lepas , namun alhamdulillah keadaan semakin baik instead bertambah elok dari sebelum sebelum ni . Hidup aku sentiasa sama dari dulu sampailah sekarang , tapi apa yang membezakan cuma keadaan , maksud aku mungkin dari segi kewarasan dan kematangan diri ni , mungkin di tahun 2013 aku agak kebudak-budakan atau keanak-anakkan , cuma aku saja yang tak sedar akan hakikat tu sendiri , tapi alhamdulillah juga masa dah mengajar aku untuk berubah , dari sesuatu yang buruk kepada sesuatu yang baik . Satu ja dari aku , perempuan/lelaki atau lebih senang pasanganlah , pasangan ni takkan bawa kita ke mana pun malah pasangan diusia yang muda ni akan membuatkan kita lebih lalai dan leka dengan kehidupan remaja kita . Sejujurnya , enjoy dulu zaman remaja ni , tak perlu rasanya nak meluahkan segala rasa sayang dan cinta tu , cukup curahkan sepenuhnya dekat ilahi dan ibubapa , sudah lah .

Sepanjang tempoh pemulihan , aku cuma sibukkan diri dengan kehidupan dan kawan-kawan bersertakan ilmu . Mungkin hari ini kita jatuh , tapi siapa sangka esok kita akan bangun dan terus membangun . Kadang-kadang kawan-kawan ni pun mampu buat kita tersenyum,terhibur,tertawa dan sebagainya yang lain asalkan ianya seronok dan berfaedah . Tujuan aku berleter panjang ni just untuk berkongsi tentang kesilapan aku yang pernah aku buat dulu dan harap korang tak menyesal di hari akan datang . 

I used to love a girl , I really adored her since the day I met her , but things started to change bila dah lama sangat berpasangan , hari-hari aku lalui dengan kegelapan ja , I mean dengan kesedihan , bayangkan orang yang korang betul percaya , orang yang betul korang sayang , tapi dia khianat korang , tipu korang , how do you feel fellows ? sedih , marah , benci , kecewa kan ? I felt it , I felt those feelings . Free je kena tipu semua . Tapi yakin dengan tuhan , sesuatu yang miracle pasti akan berlaku juga suatu hari nanti . Tuhan takkan menguji kita dengan seribu kegagalan sebelum tuhan memberikan satu kebahagiaan di hari kelak , to be honest I love her with my fully heart , but now aku dah lupakan perkara yang lepas dan aku maafkan dah segalanya . 

So aku ada kawan-kawan aku yang cheerkan aku , yang hiburkan aku , menangis sekali , tertawa sekali , susah sekali , senang sekali , segala-galanya lah bersama , thanks to my 3 idiot friends , I mean this 2 buddies , firdaus and dore , haniza , nadd , harith , ismi , shahrul , teha , finie , shasha , and others , seriously without you guys , dah mesti aku takkan dapat lupakan dan improve diri aku , 

But this entry pun aku buat khas untuk korang juga , my best buddies ever , well , I'm leaving soon sure I'm gonna be very busy and you guys also gonna be very busy after this . Terima kasih sebab sudi habiskan masa korang dengan aku , even jasa korang tak tahulah macam mana aku nak balas , keikhlasan persahabatan kita takkan terpisahkan walau masing-masing nanti jauh dengan haluan masing-masing ? Just keep in touch okay , please jangan lost contact . Bulan ni mungkin bulan terakhir kita sama-sama gelak, sama-sama selfie , sama-sama jumpa , lepas ni jaga diri korang , jangan rindu aku :) Masing-masing dengan haluan dan kerjaya masing-masing , just anggap kenangan yang kita ada , kenangan yang kita simpan dalam gambar-gambar tu as memori indah korang , after this takkan ada dah happy-happy , gelak-gelak ni , lepas ni dah tak boleh nak selfie-selfie lagi , lepas ni dah tak boleh nak rapat-rapat dah since masing-masing akan ada pasangan masing-masing tapi apa pun mana pun aku pergi sure aku akan bawa something yang penuh makna , something yang agak bernilai selain kenangan bersama keluarga sendiri , semuanya tersimpan dalam hati ni . Segala apa kita sembang , segala apa kita luahkan just jadikan as tauladan dan pengajaran . Segala apa yang diperkatakan ada yang menyinggung dan melukakan perasaan , aku mohon ampun dari hujung rambut yang cacak ni sampai ke hujung jari kaki yang baru dipotong ni . If aku boleh simpan sikit masa maybe dalam sehari , aku nak jaa guna masa tu untuk imbas kembali saat-saat aku baru kenal korang , time kita sombong-sombong sesama sendiri , but semua dah berlalu , masa dah berputar dengan pantas , mati semakin memanggil manggil , apa pun dengan lafaz terakhir aku , aku redha dengan haluan masing-masing , walaupun kita terpisah , persahabatan kita tetap tak akan terpisah okay , keakraban kita insyallah akan kekal walaupun masa dan masalah yang akan menimpa , sekali lagi aku mohon maaf kalau pernah terkasar bahasa dan tersilap cakap atau tersasul kata . Goodbye friends , take care , keep in touch 

No comments:

Post a Comment