Saturday, October 13, 2012

Busy Busy Busy


































Hey assalamualaikum all friends . Hari ni dan masa sekarang ja aku sempat nak mengupdate post aku sebab sepanjang bulan aku memang sibuk --' . Exam exam exam . Nak pecah otak aku menghafal Bio and sekejap lagi aku akan cerita lebih terperinci tentang exam . Did you see all my friends on the top ? Yaa, they all my friends . Friends worth everything to us . Tapi family tu mesti didahulukanlah . Walau bergaduh macam mana pun , air dicincang tidak akan putus . Oh, macam ahli sastera dah memandangkan aku ambil exam BM Khamis ni sebab Isnin last week aku pergi program "Selangkah ke University " dekat USM .  Ceyy, bangga sikit sebab dapat jadi pelajar USM for one day and the half . Pada mulanya ,  memang tak rela pun nak pergi then dengar ja dapat skip exam BM , terus hati ni rela rela ,haha . Lawak sungguh ,  aku macam kurang suka subject BM tambah-tambah tatabahasa . Well, malu ja anak melayu tapi tak pandai BM , janganlah ikut perangai aku ni :)

After habis ja exam aku ada banyak events . Start dengan seminar sukan apa ntah dekat sekolah ( Sabtu ni ) . Selasa pula motivasi pengawas . Sebagai pengawas kanan baru , aku kena uruskan pasal sairraya . Rabu pula paintball . Then November trip to Dubai . December trip to Beijing and Singapore . Busy-busy-busy . Bila duduk rumah jadi anak mak ayah ni , susah la , semua kena dengar cakap . Sometimes rasa rimas but sometimes rasa seronok .  Okay , people said teenage's life only once .  Time ni lah kita nak rasa bercinta , frust study , berkawan , sakit , buas , nakal and so on lah . Most important, janganlah jadi macam aku ,  orang ajak solat terawih dekat sekolah aku and kawan-kawan aku lari panjat panggar sebab nak balik --' . Then , free kena perli dengan kawan aku " Pelajar harapan sekolah panjant panggar " haha .  Macam aku cakap sebelum ni lah ,  biar kita jahat asalkan orang tak nampak :)   . Paling-paling penting nakal kita ni kita tak malukan dan menyusahkan ibu bapa .  Bila lagi kita nak merasa kalau bukan time sekarang .  Nanti dah tua, teringat pulak nak panjat panggar . Panjat-panjat bukan orang panggil polis tapi orang panggil hospital bahagia sebab something wrong dekat otak dia, haha .

Life is short , enjoy lah selagi mana kita mampu . Dalam-dalam enjoy tu, pastikan ada batas syaraknya .  Sememangnya budak-budak PMR dah angkat bendera tanda merdeka . Kami ni belum lagi :( Seronoklah korang kan ? haha,  bergembiralah .  Teringat time aku PMR dulu .  Time pemeriksa yang jaga bilik periksa aku tu . Tak silap aku time exam agama, Sejarah and Geo, pengawas yang jaga bilik aku tu tidur . Dengan rangkusnya kawan-kawan aku mengambil kesempatan tu untuk melihat-lihat jawapan kawan mereka yang berada di kiri dan kanan .  Aku budak baik O:)  ( --' )  Aku tak tirulah time-time pmr ni . Bak orang kata Usaha Tangga Kejayaan . Orang tua jalan bertongkat, kalau kita bersepakat , harimau di hutan dapat diikat .  Ceh,  semangat nak menjawab BM .  After PMR , kita pergi pulak ke exam biasa time sekarang . Lagi seronok , siap baling-baling kertas , selit jawapan dalam pen , tulis jawapan dalam calculator , buat-buat tidur padahal jawapan penuh dekat meja , tengok kawan sebelah , tulis jawapan dekat tangan and ... . Semua ni kami budak-budak kelas science dah buat dah la . haha . Kami gang-gang laki ni semua sepakat tak kira Cina or India or Malay .  Asalkan ada jawapan dah cukup .

We start off dengan hari Jumaat .  Exam math ,  well, paper II agak senang and aku berjaya jawab semua soalan .  Yang agak susah dekat paper I .  :D So far no problem and I scored A's in my Mathematics final exam .  Then Selasa , English paper and Pendidikan sivik .  No problem juga .  The problem was time hari Rabu , Paper Bio I , II , III .  Start with paper II dulu ,  bila dapat ja paper muka aku terus bertukar jadi macam ni -_-  . " Ya allah , apa kejadahnya soalan ni nak , aku tak faham langsung .  "    So far markahnya okay and rahsia , aku takkan cerita dekat sini :P  .   Paper III juga okay ,  and I like to conduct an experiment . Paper tu la senang nak dapat markah tapi agak pusing jugalah soalan . Budak-budak pmr or form 2 yang next year or lagi dua tahun nak masuk science tu , korang dapat tengok lah nanti macam mana Bio tu membunuh . Setiap sistem dalam badan ni kena hafal, dalam binatang kena hafal , organ-organ binatang , tumbuhan , jenih vitamins , zat , darah , sendi , tulang , kulit , cell , tissue , cara bernafas and.... . My friend Samantha can score A+ in Bio , for sure korang pun boleh :)  My result ?? Ehem-ehem its kinda private :P  Aku dapat A- ja untuk Bio exam mid year haritu . Aku major in Sejarah , Physics , Chemist , Math and Add Math only .  Bahasa ( English and Malay ) ,Bio, agama kurang s Aku ikit .  Then Paper last paper I Biology .  Okay , agak senang berbanding paper II . Bila Paper II dah susah , paper I for sure senang . Bila Paper I susah , Paper II senang .  So far, orang tak harap pun paper I dalam physics , Chemistry , Bio . Kami just mengharap dalam Paper II and Paper III . Sebab dalam SPM 15% ja diambil dari markah Paper I . So, for what nak score paper I  :P ceyy jahatnya . Kalau guru-guru aku terbaca , sure aku kena katoq , sebab mengajaq supaya tak payah score paper I  :)

Now hari kedua pula aku update blog.  So sorry if post aku kali ni panjang sangat .Aku tengah update post sambil tengok naughty kiss . For me, naughty kiss best but Boys over flower best lagi. Well, aku bukan minat pun Kpop-Kpop ni semua,but disebabkan boring sebab tu lah ambo berbuat demikian . Day 4 , exam yang paling-paling kami suka ( sambil jeling tengok atas ) , exam Pendidikan Islam . Ohhhhhhh, susah sangat kot. Rindu nak turun ke menengah bawah balik sebab senang .  Still teringat time dulu-dulu, agama selalu score 95 and above . Sekarang , nak dapat 90 pun jenuh kena merangkak . Ya Allah , kan bagus kalau dapat turun balik ke masa form 3 dulu . Rindu time tu , dapat gossip-gossip dengan cikgu terutamanya cikgu English, BM , Sejarah . Time seni semua lari keluar kelas .  Cikgu masuk pintu depan , kami lari pintu belakang . Rindunya zaman tu .  Exam agama membuatkan kami semua pelajar Islam terasa nak tidur sambil menangis , macam manalah agaknyakan ? Dah la tidur, then nangis pulak . Paper II boleh jawab lagi . Paper I tu yang masalah sikit , sikit jaa .  Habit aku, bila exam , suka minta keluar nak pergi tandas . Padahal aku tak pergi pun , aku ronda satu sekolah sebab nak cari ilham . Bekas guru kelas aku tahu dah perangai aku . But , dalam macam tu pun ada ura-ura kata aku meniru --' Critttt,  not fair lah kalau aku nak meniru kertas time exam . Kot la kalau tanya jawapan dekat kawan sebelah tu okay lah .  Kawan sebelah aku dua-dua Hindu, memang kami rajinlah tiru meniru dan berkongsi jawapan . Depa bagi jawapan agama dekat aku , aku bagi jawapan tamil dekat depa . Don't play play haa, ambo bole pahe bahasa Tamil tu :)  Time form 1 dulu belajar dengan class mate aku . Sekarang dia pindah pergi DOB dah .

Day 5 , exam Sejarah . Yeah , favorite aku tu . Aku suka Bahagian B paper II Sejarah . Menulis essay sejarah . Time dapat paper II tu ,  memang best kot . Buka-buka senang jaa. Mai paper I yang aku berkerut tu --' .  Lawak kot muka aku time tu , hahaha .  Aku pun dengan malasnya terus letak muka aku and tidoq .  Tidur for 10 minutes only . Then terus jawab and jawab . Alhamdulillah , 50 questions siap dijawab tanpa ragu-ragu aku sambung tidur balik sampai la masa habis . Dah lepas tu lepas, aku malas nak fikir dah pasal exam yang dah lepas same goes to paper pmr and spm . If dah jawab tu , jangan nak nak cuak, gelabah takut tak score . Insyallah boleh :) Sambil aku dok menulis blog , sambil tu dok pokes Aimi  ( jangan marah :P ) .   Dugaan betul buat aku sebab day 6 tu Physics paper I , II & III . We move on to Physics . Paper II okay , paper III pun okay .  Paper I yang masalah .

When I opened my physics paper just now, I just like "holly shit. Shit damn!" Damn difficult I said . Rasa nak nangis ja buat paper physics tadi  ~ adapted from Muhd Shafiz punya facebook (mine)
Opssss,  ayat di atas for 18sg although aku pun tak cukup 18 lagi :P Even Sam pun tidur time jawab exam physics ni pulakkan aku , huh .  Malam before exam physics , aku ada ajar kawan aku , Firdaus sambil-sambil bagi soalan bocor  :P  Aku suka mengajar kawan-kawan aku physics and add math .  Aku ada juga laa ajar kawan aku yang SPM and Mathematics T in STPM , tolong-tolong kawan .  Orang berbudi, kita berbahasa .  Result Physics paper I dah pun dapat , jeng jeng jeng .... Rahsia laa marks aku tu , nak tahu, mu pande pande la jumpo ambo nih .  Influenced dengan abang-abang kelate dekat USM , abang angkat weng king lah ( One of my school mate ) . On the next day Chemistry . Still sama juga , paper I yang susah and aku kurang nak bercerita pasal Chemistry  :D

We move on to the next day , Thursday , its for Additional Mathematics . I love that subject , if tak A , abah aku akan marah . Better aku kena score add math and physics . Paper II senang and Paper I pun senang . Bagi aku je la, tak tahu bagi kawan-kawan aku tu macam mana .  Tapi aku ni ada perangai pelik sikit ( banyak kot ) , undefined lah diri aku ni , susah nak digambarkan .  Aku akan jadi garang time mengajar , tambah-tambah to kawan-kawan aku yang tak faham nak jawab tu . Kali kedua buat soalan jawapan yang salah, mulalah aku nak naik suara and sebagainya. Sorry to Firdaus and Farah yang selalu kena jerkah . Doakan aku ya supaya add math score A macam math aku .  Macam mana pun tak pa , after spm if tak dapat tajaan kerajaan , abah bayar pergi study oversea , time tu laa nak katoq minta oxford or cambridge .

Terima kasih daun keladi , harap berjumpa lagi :)

Terimalah poem khas dari aku ni

Friendships come and friendships go ,
Like wave upon the sand,
Like day and night,
Like birds in flight,
Like snowflakes when they land ,
But we are something else ,
Our friendship's here to stay,
Like weeds and rocks and dirty socks,
It never goes away :)

No comments:

Post a Comment